December 18, 2016

Seri Gohan, My Style/せりご飯、自分風

As with motsu ni (simmered offal), this is my very first attempt to make seri gohan. I have searched for good ways to make it. Almost all recipes say to parboil the seri first, but I found one recipe that does not.
もつ煮同様、せりご飯も初めて作りました。せりご飯を作るいい方法を検索すると、せりをまず湯通しするレシピがほとんどでしたが、湯通ししないレシピが一つありました。

Yesterday, I bought one bunch of seri.
昨日は、せりを一束買いました。
 
This amount for 238 yen? Isn't that too expensive???
これだけの量で238円?高過ぎませんか?
I put the seri without parboiling in a frying pan with some oil, and put on the lid.
せりを湯通しせずに、油を敷いたフライパンに入れ、ふたをしました。
Within one minute after I turned on the gas, the seri looked this way.
火をつけてから1分もしないで、せりはこうなりました。
Simply add cooked rice, and add some salt and soy sauce for seasoning.
ご飯を入れ、塩としょう油で味付けします。
I made simple egg chahan for myself. I used tom dried enoki, too.
自分用には簡単な卵チャーハンを作りました。干しえのきも少し使いました。



No comments: