June 26, 2016

Making Low-Salt Umeboshi, Day 7/低塩梅干し作り、7日目


Day 7
7日目
Day 3 of drying.
干し始めてから3日目。

The umeboshi are in good condition. I decided to make another experiment with some of them. I picked out some of the drier ones than others, as well as some inferior ones (in size or shape). 
梅干しはいい状態です。この一部を使って、また実験をすることにしました。他と比べてよく干されているのと、(大きさや形で)見劣りがするのを選びました。 
By doing so, I succeeded in making more space between umeboshi.
そうすることで、梅干し同士のスペースを広げることができました。 
 
About 1 kg ume.
梅約1キロ。 
I decided to add 6% salt.
塩を6%入れることにしました。
I added the salt, and
塩を入れて、 
put on the lid, and shook a little.
蓋をして、少し振りました。 
I need to shake the container occassionally to distribute the salt evenly.
容器を時折振って、塩がまんべんなく行き渡るようにしないと。

To be continued.
続く。

No comments: