October 29, 2015

Sweet Potatoes/サツマイモ

Just a memo for myself.
ただの備忘録です。

March 12
3/12
Snow dumping site on the bed of the Uono River.
Photo taken on the day of Nogu Ichi (Farm Tool Market) here in the Minami-Uonuma region. The day on which the winter is supposed to end here in this snowy region.
魚野川の河川敷にある雪堆積場。
南魚沼地域の農具市の日に撮った写真。ここ雪国で冬が終わると言われている日です。

May 4
5/4
Snow dumping site. The snow is completely gone. Here in this snowy region, farming usually starts in May.
雪堆積場。雪は完全に消えています。ここ雪国では、農業は通常、5月に始まります。

My rented field at the center of the photo.
写真の中央に、私が借りている畑。
I'm a minimalist in many ways, so I just took with me these two tools (hoe and sickle), a pair of gloves, a PET bottle of water (to quench my thirst, naturally), a bag of organic limes, and another bag of chemical fertilizers. Each bag contains just enough amount for the size of the field.
私は色んな面でミニマリスト(必要最低限の物しか持たない)ので、持って行ったのは、道具2つ(鍬と鎌)、手袋、水の入ったPETボトル(もちろん、のどの渇きを抑えるため)、有機石灰の入った袋、化学肥料の入った袋だけです。それぞれの袋には、畑の大きさにちょうど合った量だけ入れました。

Forgot to mention that I had previously carried several bags of cattle manure to the field.
牛ふん堆肥は数袋、すでに畑に運んでおきました。

Done!
完了!
It took me 2-3 hours for this work, if I remember correctly.
記憶が確かなら、この作業に2~3時間かかりました。
May 6
5/6
Road to the field.
畑までの道。
Lots and lots of kogomi (ostrich fern) on the river bed,
河川敷には、こごみがいっぱいありますが、

overgrown and not good to eat.
大きくなり過ぎで、食べれません。
Sweet potato seedlings.
サツマイモの苗です。
I planted them in two rows in a single une (ridge).
一つの畝(うね)に二列に植えました。
I planted other seedlings (kabocha, potato, and cherry tomato) in the field.
畑には、他の苗(かぼちゃ、じゃがいも、ミニトマト)も植えました。
Note that the light truck in the photo above is not mine. I walk or bike to the field.
上の写真の軽トラは私のではありません。私は畑に行く時は歩きか自転車です。

October 27
10/27
I forgot to take decent photos before I dug out the sweet potatoes.
Photo taken after I dug out the sweet potatoes.
サツマイモを掘り出す前に、ちゃんとした写真を撮るのを忘れました。
サツマイモを掘った後に撮った写真。
I have already decided not to grow any vegetables this fall.
今年の秋は、野菜は何も作らないことに既に決めています。
I got these sweet potatoes, and
サツマイモはこれだけ採れました。

some potatoes.
ジャガイモも少し。


No comments: