June 29, 2014

Coffee Roasting with My Perforated Shallow Pot, Continued/穴あきの浅鍋によるコーヒー焙煎、続き


13 minutes passed. I finally removed the aluminum foil from the pot. I tried to post a video, but failed, probably it was too long.
13分経ちました。やっと鍋からアルミホイルを外しました。ビデオを載せようとしましたが、長過ぎるためか、失敗しました。
EDITED TO ADD:
I uploaded this video to YouTube.
追記:
このビデオはYouTubeにアップしました。
Link/リンク


13 minutes and a half passed.
13分半経ちました。 
14 minutes passed. You need to decide when to stop roasting by carefully checking the roast level. I ended up roasting for a total of 15 minutes.
14分経ちました。煎り具合に注意しながら、焙煎をいつ止めるか決める必要があります。私は結局合計15分焙煎しました。 
After the end of roasting, you need to cool the beans immediately to prevent further roasting.
焙煎後は、これ以上の焙煎を防ぐため、急いで冷やす必要があります。

Look at all the chaff.
チャフを見て下さい。
Now, you know why I need a vacuum cleaner.
なぜ掃除機が必要か分かると思います。

The end product:
完成品: 
I thought I successfully roasted them to my preferred level (weight loss of about 14-15%).
私の好きなレベル(14~15%程度の重量減)にまで焙煎できたと思いました。

Unfortunately, I was wrong.
残念ながら、違いました。  
313 g - 1 g (weight of the I-wrap bag) = 312 g. Thus, 13.3% weight loss.
313 g - 1 g(アイラップの重さ) = 312 g。よって、重量減は13.3%。

Anyway, a moderate success, I would say.
ともかく、まあまあ成功です。

No comments: