February 19, 2013

Truffles... Sort of/トリュフもどき

Last night, I hit on a good idea:  making truffle-like sweets using chocolate and... katakuriko (potato starch)!  I searched for ideas on the Internet, and I found this recipe (Japanese only).  The ingredients are:
30 g katakuriko
35 g sugarless cocoa powder
70 g sugar
230 ml milk
I thought this particular recipe great because it doesn't even require chocolate.  Today, around noon, I tried this recipe.  I didn't have sugarless cocoa powder, so I used sweetened cocoa powder instead.
Thus, I mixed:
30 g katakuriko
105 g sweetened cocoa powder
230 ml milk
昨晩、いい考えが浮かびました。チョコと片栗粉を使ってトリュフのようなお菓子を作る、ということです。ネットでアイディアを探すと、このレシピを見つけました。材料は
片栗粉 30 g
無糖のココア 35 g
砂糖 70 g
牛乳 230 ml
このレシピはすごいと思いました。チョコさえ要りません。今日、昼頃、このレシピを試しました。無糖のココアはなかったので、砂糖入りのココアを使いました。
従って、次の材料を混ぜました:
片栗粉 30 g
砂糖入りのココア 105 g
牛乳 230 ml


Within minutes after heating on low heat, the mixture turned out like this:
弱火で加熱して数分以内に、こんな感じになります。
 I think I should have added less katakuriko.  It turned very tough.  I used a large spoon to transfer it in a container with cocoa powder in it, one spoonful at a time.
片栗粉の量を減らすべきだったと思います。とても固くなりました。大きさスプーンを使って、ココアの入った容器に、一杯づつ移しました。
Despite the ugly appearance, the truffle-like sweets were very tasty.  They literally melt in your mouth.
外見は醜いですが、トリュフ風のお菓子はとても美味しかったです。口の中で溶けます。

I will use less katakuriko the next time I make them.
今度作る時は片栗粉の量を減らします。

According to the description of the recipe, these sweets have only one sixth of the calories of real truffles.
レシピの説明によれば、この御菓子のカロリーは本当のトリュフの1/6だそうです。

No comments: