September 7, 2012

Echigo-Tsumari Art Triennale, Part VIII/大地の芸術祭、パート8

Then, I headed for the Ikebana House in Yomogihira.  It was raining so hard I decided to wait in the parking area until the rain let up.  I soon realized that the house just in front of me was the Mayu no Ie (House of Cocoons).  I decided to go there first, although it was still raining.
次に、蓬平いけばなの家に向かいました。雨が激しく降っているので、雨が止むまで駐車場で待つことにしました。まもなく、目の前の家は繭の家(まゆのいえ)だと分かりました。まだ雨が降ってましたが、先にそこに行くことにしました。
Visitors were invited to hold a cup with some water and cocoons in it in their one hand and go around the pillars to make this artwork.
訪れた人には、水と繭の入ったコップを片手に持ち、柱の周りを回って、この作品を作るよう誘っていました。
Second floor:
二階:
Mud walls:
土壁(つちかべ):
How nostalgic!
なんてノスタルジックな!

In the meantime, the rain almost let up, so I went up the hill to reach my destination.
その間に、雨はほぼ止んだので、坂道を上って、目的地に着きました。
Yomogihira Ikebana no Ie (Ikebana House in Yomogihira).
Yomogihira = Place name (yomogi = mugwort, hira = plain)
Ikebana = Flower arrangement
no = 's
Ie = House
蓬平いけばなの家。



I wanted to see this particular artwork.
特にこの作品を見たかったんです。


Other works:
他の作品:





The rain finally let up.
やっと雨が上がりました。
To be continued.
続く。

No comments: