August 27, 2012

Echigo-Tsumari Art Triennale, Part IV/大地の芸術祭、パート4

Continued from Part III.
パート3の続き。

I decided to check the restroom.  I wanted to see what the toilet looked like.
トイレをチェックすることにしました。便器がどんなのか知りたくて。

Looking at the washstand, I expected the toilet would be another intriguing artwork.
洗面台を見たら、トイレも興味深い芸術作品だろうと期待しました。
I was quite disappointed to see this ready-made product!
この既製品を見てガッカリしました!

I walked up the hill for about five minutes to see the next artwork.  You can go there by car, but I wanted to see the scenery.
次の作品を見るのに坂道を五分ほど上がりました。車でも行けますが、景色を見たかったので。

I didn't know what the next artwork was.  This shrine?  No.
次の作品が何のか分かりませんでした。この神社?違いました。
Was it this house?  No, I was wrong again.
この家?いえ、また間違えました。
The trouble I had was that everything I saw now looked like an artwork!  Even this garbage station!
困ったことに、見るものすべてが芸術作品に見えてしまいました。このごみステーションまで! 
The next artwork came in sight.  I felt relieved.
次の芸術作品が見えて来ました。ホッとしました。
I didn't understand the Japanese words, though.
この日本語の意味が分かりませんでしたが。

The artwork was like ancient ruins or something.
この作品は古代遺跡のようでした。




I left the artwork, and headed for the next destination:  Mogura no Yakata (Soil House).
この作品を後にして、次の目的地に向かいました。もぐらの館です。
To be continued.
続く。

No comments: