March 1, 2011

Soy Milk Maker/豆乳メーカー

The other day, my father (82) asked me to order a soy milk maker for him. I ordered one and had it delivered to his house in Chiba prefecture. Two days ago, I got a call from my father, saying he couldn't use the maker. I knew this was going to happen. I had even suggested that I have it delivered to my house, learn how to use it, and send it to his house. I suggested he send me the maker and everything, so I could learn how to use it. The soy milk maker arrived today, and I made one batch before noon. It was quite easy to make soy milk with this automatic soy milk maker.
先日、父(82歳)から、豆乳メーカーを注文してくれるよう頼まれました。注文して、千葉県に住む父の家に届けてもらいました。二日前、父から「豆乳メーカーが使えない」という電話がありました。こうなるだろうとは分っていました。私の家に届けてもらって、使い方を覚えて、それから父の家に送ろうか、とも言ってあったのですが。私が使いかたを覚えられるよう、豆乳メーカーなどすべて私の家に送ってくれるよう言いました。今日、豆乳メーカーが届き、昼前に豆乳を一回作りました。この自動豆乳メーカーを使えば、豆乳を作るのはとても簡単でした。


35 minutes later, I got this amount (about 1.4 liters) of soy milk from 100 g dry soy beans.
35分後、100 gの乾燥大豆からこれだけ(約1.4リットル)の豆乳ができました。


I later strained the soy milk and got this amount of okara (soy pulp).
後で、豆乳を漉して、これだけの「おから」ができました。


To be continued.
続く。

No comments: