July 26, 2009

To Grill or Not to Grill: That Is the Question./焼くか焼かざるべきか、それが問題だ。


The yaki uni that I mentioned in the previous post is still in the partial freezing compartment of the fridge. Let me talk about something else today: Whether to grill tarako (cod roe) and mentaiko (spicy cod roe) before eating. I was born in the 35th year of Showa (1960), and if I remember correctly, when I was small, tarako was always grilled before served. (At that time, mentaiko was not known, at least to me.) But, now, my children like to have tarako and mentaiko raw, while I still have a lot of hesitation about eating them this way.
This morning, I had the tarako and mentaiko raw that I mentioned previously, but I still prefer grilling them before eating.
前回述べた焼きウニはまだ冷蔵庫のパーシャル冷凍室にあります。今日は別のことを話したいと思います。たらこや明太子を食べる前に焼くかどうか、です。私は昭和35年(1960年)生まれで、記憶が確かならば、私が小さい頃は、たらこは食べる前に必ず焼いていました。(その頃は、明太子は知られていませんでした、少なくとも、私は知りませんでした)。でも現在では、私の子供たちはたらこや明太子を生で食べるのが好きです。私自身はいまだに、そんなふうな食べ方に抵抗があります。
今朝、前に話した、たらこと明太子を生で食べましたが、でもやはり、焼く前に焼いたほうが好きです。

No comments: