July 22, 2009

Apricots Simmered with Sugar/アンズの砂糖煮

I love apricots! My father comes from an area in Nagano (aka Shinshu) that is famous for its apricots and I have had canned apricots since a child. When I went shopping the other day, I spotted fresh apricots sold, they were so tempting that I had to buy one pack for 380 yen. One pack contained eight apricots. When I tasted one, I found it didn't taste very good, so I decided to simmer them with sugar. So, here is what I did last night:
600 g apricots
150 g sugar
Cut each apricot in half lengthwise. Put them in an enameled pot, add sugar, bring to a boil on low heat, shaking the pot occasionally, and keep simmering for 1-2 min.
アンズは大好きです。父が長野(信州とも)の、アンズで有名な地域の出身なので、子供の頃から缶詰のアンズを食べてきました。先日、買い物に行くと、生のアンズが売ってました。とても美味そうだったので1パック380円で買いました。1パックにはアンズが8個入っていました。一つ味見すると、あまり美味しくなかったので、砂糖煮にすることにしました。そこで、昨晩、次のようにしました。
アンズ600 g
砂糖150 g
アンズをそれぞれ縦に半分に切る。ホウロウ鍋に入れ、砂糖を入れ、弱火で沸騰させる(時々、鍋をゆすりながら)。1、2分煮続ける。


I put the apricots in the fridge, and tasted one piece this morning. Incredibly tasty!
アンズを冷蔵庫に入れ、今朝、ひとつ食べてみました。信じられないくらい美味しかったです!

3 comments:

Mama said...
This comment has been removed by the author.
Mama said...

Beautiful apricots! Too bad they didn't taste as good as they looked.

Hiroyuki said...

pink: I think apricots are supposed to taste that way. There are varieties suited for eating fresh, though. Those fresh ones tasted like loquat fruits, but when they were simmered with sugar, they tasted really good, sweet and sour.