October 28, 2008

Mushroom Gathering, Again, for Muki Take Only/再びキノコ狩り、ムキタケのためだけに

On October 26, my son and I went mushroom gathering again. It's not that I wanted to do that. It's only that my son wanted to gather muki take from these particular logs.
10月26日、また息子と一緒にキノコ狩りに行きました。私がそうしたかったわけではなく、息子がこの木からムキタケを採りたがっていたからです。

Now you know how crazy my son is about mushrooms.
これで、息子がいかにキノコに夢中か分かるでしょう。
Edited to add: We found these logs one week ago, and gathered mature muki take, leaving small ones ungathered. My son had told me that he wanted to come again the next week to gather them.
追記: この木は一週間前に見つけたのですが、成熟したムキタケだけ採り、小さいのは採らずにいました。息子は来週また来て、採りたいと言ってたんです。


I did enjoy the autumn leaves.
紅葉は楽しめました。



The muki take mushrooms were used in these dishes:
ムキタケは次の料理に使いました。
Muki take clear soup
ムキタケの澄まし汁

Gratin with muki take
ムキタケのグラタン

Muki take wrapped in bacon
ムキタケ、ベーコン巻き

No comments: